PIAGAM PELANGGAN

  1. Memberi maklum balas bagi permohonan ruang pejabat baharu, tambahan, perpindahan atau pelanjutan ruang pejabat di bangunan swasta dalam tempoh 30 hari selepas dokumen lengkap diterima.
  2. Memberi maklum balas bagi permohonan ruang pejabat di Bangunan Gunasama Persekutuan dalam tempoh 30 hari selepas dokumen lengkap diterima.
  3. Mengeluarkan keputusan bagi permohonan penggunaan fasiliti di Bangunan Gunasama Persekutuan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima.
  4. Mengeluarkan keputusan bagi permohonan menduduki Kuarters Persekutuan dalam tempoh 60 hari dari tarikh dokumen lengkap diterima.
  5. Memberi maklum balas tindakan terhadap aduan kecemasan penghuni kuarters yang melibatkan pembaikan segera dalam tempoh satu (1) hari dari tarikh aduan diterima.
  6. Memberi maklum balas terhadap aduan kerosakan rutin penghuni kuarters dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima.
  7. Mengeluarkan keputusan permohonan pinjaman kenderaan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh permohonan lengkap diterima.
  8. Memproses bayaran baucar dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh penerimaan dokumen bayaran yang lengkap.
  9. Memproses permohonan kad baharu, penggantian atau pelanjutan tempoh kad akses kakitangan Kompleks Pentadbiran Kerajaan Persekutuan Sabah (KPKPS) dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima.
Scroll to Top